Je weet wel.... net als in de film :-) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Edwin, Denise, Lianne, Esmee en Robin - WaarBenJij.nu Je weet wel.... net als in de film :-) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Edwin, Denise, Lianne, Esmee en Robin - WaarBenJij.nu

Je weet wel.... net als in de film :-)

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Denise, Lianne, Esmee en Robin

20 Juli 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hai allemaal.

We maken wat mee hoor. Teveel om op te noemen, maar ik denk dat ik een poging heb gedaan hieronder. :-)

We staan vroeg op! We vertrekken naar Los Angeles!
Het is zo’n 2 uur rijden.

Onderweg een motel geboekt. Deze is in downtown L.A.
Van de buitenkant ziet het er uhh nou een beetje shabby uit. Ik hou mijn hart vast. Ben bang dat het een hele ranzig motelletje is waar we terecht komen, maar als we in de kamers komen ziet het er gelikt uit.

Ik heb echter al snel door dat er een dame naast ons wel erg druk is. Een ’working girl” zeg maar. We houden het maar even voor ons :-)

We dumpen onze spullen en vertrekken naar de stad.
We moeten even zoeken naar een parkeerplek en hierdoor komen we in de wijken van Beverly Hills terecht. Eén woord: wauw!
Wat een huizen zeg!
We gaan hier ook op zoek naar de hop on hop off bus. Deze moeten we alleen wel even zoeken. Het zoeken duurt ruim een uur. We weten ongeveer waar hij stopt, maar we zien geen halte hiervoor.
We worden door de ene persoon de ene kant opgestuurd en door de andere persoon de andere kant op gestuurd. Uiteindelijk vinden we het dan toch, maar zijn al vrij laat. Om alles van deze route te kunnen zien kunnen we dus niet overal ‚hop off’ doen. Dat is op zich wel jammer. Waar we zeker wel ”hop off” doen is bij de walk of fame!

We stappen uit en maken natuurlijk foto’s van de sterren die voor ons bekend zijn. We lopen een stuk en gaan nog even het Ripley’s museum in. Believe it or not. Dat zit hier zo’n beetje in elke stad en heeft allemaal ongeloofwaardige dingen. Ook was de langste man ooit gemeten te zien en de kleinste persoon. Even voor de afwisseling.

We horen natuurlijk allemaal weetjes op de hop on hop off bus en besluiten één van deze weetjes een persoonlijke herinnering te laten worden. Eerst even wachten tot we weer op de bus kunnen. Tijden het wachten staan er allemaal mensen verkleed als een personage. Dit verschilt van Micky Mouse tot Cinderella of een star treck figuur.
De aandacht van Edward scissorhand valt op mij. Hij is erg goed gesnikt moet ik zeggen en hij neemt me aardig in de maling. Nadat ik dan bezweken ben om toch even met hem op de foto te gaan, geven we hem een fooitje. Hierop geeft hij ons nog even wat tips. The do’s and dont’s zullen we maar zeggen. Erg vriendelijk van hem.

We stappen weer op de bus en stappen uit bij onze auto. Deze staat in Beverly Hills. Eerst even wat foto’s bij het Beverly Hills ’sign’.

Nu in de auto en naar ons weetje rijden. Het weetje is een hotdog tent die erg bekend is bij de sterren. Er zijn zelfs hotdogs vernoemd naar de sterren. Dit zijn dan ook hotdogs die zij het liefste eten.
De hotdogtent bestaat al heel wat jaren en is inmiddels veranderd in een klein restaurant. In de bus is ons verteld dat hier elke dag en op ieder moment van de dag een rij met mensen staat te wachten om een hotdog te bestellen. Wij dachten dat het nu wel mee zou vallen, omdat we er pas om 21.30 u waren, maar dat was niet het geval. Ook op dit tijdstip staat er een rij. 6 medewerkers in de keuken die zich het rambam werken, maar ooooh wat hebben we een heeeeerlijke hotdog gegeten zeg! Esmée had besloten de Ozzie te nemen, je weet wel van Ozzie Osborne, maar deze was toch wel heel erg heet.

Na ons avondmaal gaan we weer terug naar onze lodge.

De volgende dag moeten we weer vroeg op. We gaan naar Universal Studio’s vandaag en hadden het plan om er als eerste te zijn, zodat we snel naar achteren konden rennen, hopend op wat minder wachttijden in de rijen.

Zoals het eigenlijk elke dag gaat, gaat het vandaag ook. We spreken af hoe laat we weggaan, maar gaan minstens een half uur tot een uur later weg :-)
We komen dus niet als eerste aan, maar we hebben wel mazzel bij de eerste attractie die we doen. We gaan als eerste voor de studio tour. Hier krijgen we te horen en een beetje te zien hoe een film gemaakt wordt. Super leuk. Je zit in een trambusje en af en toe gaat deze in een rails waar je je in een film waant met alle special effects van dien. Ook wordt ons verteld dat ze steden nabouwen in de studio’s. Dus als wij voor de t.v. zitten en bijv N.Y. zien en daarop heel hard tegen de tv roepen: kijk kijk! daar ben ik geweest? is de kans groot dat dit helemaal niet NY zelf is, maar gewoon een studio.
Knap gedaan hoor.

We doen nog vele attracties waarbij we van 1 echt doorweekt raken! Eerst een soort vrije val en dan plons!! wat een hoop water op ons hoofd! (en de rest van ons lichaam)

Verder hadden Lianne en Esmée uitgezocht waar je de donut van de Simsons kon kopen. Deze was megagroot en die wilde ze wel een keer eten. Toevallig was dat hier in Universal Studio’s! Dus hop in de rij. Ze kregen de donut gewoon mee in een taartdoos! Zo groot was hij. Niet normaal. Ik zou echt misselijk worden, maar Robin heeft hem in één keer opgegeten. Ongelooflijk.

Na de Universal Studio’s zijn we even naar de Santa Monica pier gegaan. Dit is een leuke en gezellige pier met winkeltje, restaurantjes, mensen die schilderen en ook een kleine kermis.
Hier gaan we even eten. We gaan voor een hamburger. Dit is net zo’n soort tentje als in de stad van de hotdogs.
Super leuk Amerikaans en vooral superlekkere hamburgers.

Uhh ja, de groentes eten we niet echt rijkelijk hier, maar je moet je natuurlijk wel een beetje als een ’local’ gedragen he :-)

Het is rond 22u en we gaan weer lekker ons mandje in. Die lange dagen zijn best vermoeiend.

We hebben besloten de volgende ochtend iets rustiger aan te doen. Om half 9 komt Robin naar ons toe rennen. Het is half 9 en het ontbijt is maar tot 9u! We reageerden rustig en zeiden dat we dan wel ergens anders gingen ontbijten.
En dat deden we dan ook. Er zat naast ons motel een Amerikaanse diner. Echt zo typisch Amerikaans restaurantje wat je in de film vaak ziet. Vanaf de eerste keer dat we er langs reden wilde ik er eigenlijk al eten, maar de dagen zitten zo raar in elkaar dat we voor het eten maar geen plannen maken. Dus onze langzame start komt als geroepen.

Robin en Lianne nemen weer de overheerlijk pancakes en Esmée, Ed en ik nemen een lekker eitje.

Na het ontbijt rijden we langzaam naar onze volgende bestemming. Dit zal Santa Barbara zijn, maar voordat we hier aankomen gaan we eerst nog op zoek naar een mooi punt om de letters: HOLLYWOOD goed te kunnen fotograferen.
We hebben een heel leuk weggetje gevonden met prachtige uitzichten en ontzettend leuke huizen, maar willen toch nog wat dichter bij de letters in de buurt komen.
Het lukt! Foto’s gemaakt en weer gaan met die banaan.

We rijden via de kust verder en beginnen in Venice Beach. Mooie wijdse stranden en heerlijk weer om hier even te liggen, maar dat kan niet. We hebben een paar uur in de auto voor de boeg en als we gaan liggen komen we ergens laat in de avond aan. Dat willen we eigenlijk niet.

We rijden gezellig verder en onderweg stoppen we wel even om een koffie te halen en een lunch te eten, maar verder niet.

We rijden door Malibu en daar hadden we eigenlijk wel even willen stoppen. Ze hebben hier van die huizen die op het strand staan. Je weet wel… je ziet ze vaak in films.
Toch rijden we maar door, want het is al tegen 16u en we moeten nog 2 uur rijden.

We hebben een huis gehuurd voor 4 nachten. We hadden enorme behoefte aan: een rustpuntje, even een aantal dagen een vast onderkomen en …. zelf koken!

We komen aan bij ons huurhuis, maar doordat het contact met de verhuurster nogal stroef verloopt hebben we de code van het slot nog niet ontvangen. Ik mail haar weer om te vertellen dat we er zijn en dat we de code willen hebben. We proberen alle deuren en kijken naar binnen. We horen honden blaffen en eigenlijk lijkt het er gewoon op dat het huis bewoont is.

Nadat we een beetje hulpeloos daar stonden ging het lichte branden. Ed? Welke datum is het vandaag? De 11e. Ooh uhh we hebben het huisje vanaf morgen pas gehuurd!
Pffff just our luck! Niet zo handig dit.

WIj meteen op de telefoon zoeken naar een hotel, maar echt alles is vol en als het niet vol is dan is het peperduur. Tsja, waarschijnlijk gewoon het Monaco van Amerika hier.
We besluiten te gaan rijden en dan maar bij elk motel wat we zien te informeren of ze nog wat vrij hebben. Het eerste hotel blijkt geen hotel, maar een afkickliniek. Hmm… dat hebben we niet echt nodig. Dan maar door.
We proberen behoorlijk wat hotels, maar óf ze zijn mega duur óf ze zitten vol. Het is namelijk ook nog eens weekend.

Na een paar uur gereden te hebben vinden we een motel een half uur rijden van St Barbara. Deze boeken we maar. We kunnen nog net wat eten, voor de keuken sluit, bij een Indisch restaurant. Alle andere restaurants zijn al gesloten.

We hebben 4 dagen heerlijk op stranden gehangen en zijn toch ook nog even terug gegaan naar Malibu. Dat was ook erg leuk!
Natuurlijk nog even Santa Barbara ingegaan om te een beetje te winkelen en te kijken. Én we hebben heerlijk een paar dagen ge-bbqt! Mét groente!! hahaha

Dat was hem weer voor nu.

Next stop: San Franciisco!